Custom Search

Reviews Directory

Selasa, 4 Mac 2008

Adakah Kau Lupa?



Bangkitlah saudaraku semua..

Sehingga hari ini kita sudah terlalu jauh terpesong dr jalan yang lurus. Kita telah sekian lama disesatkan dengan pelbagai hiburan yang melalaikan yang disajikan kepada kita setiap hari di media massa perdana dan paparan menarik kesenangan dunia. Kita telah sekian lama diperdayakan dengan pelbagai janji-janji manis pembangunan dan kemajuan keindahan fatamorgana. Kita telah sekian lama difitnah dengan gambaran-gambaran buruk terhadap mereka yang benar-benar ikhlas memperjuangkan agama dan tamadun bangsa.

Kita sudah jauh ketinggalan dibelakang kerana penerapan dan pencarian ilmu yang terbuka dan bebas terhalang oleh kesusahan, kemiskinan dan penyelewengan kuasa dan bantuan pendidikan untuk generasi Islam. Di dalam Islam antara mereka yang layak menerima zakat ialah pemuda pemudi Islam yang sanggup berjuang untuk menuntut ilmu bagi mendapat redha Allah dan memperjuangkan agama Nya.

Walau bagaimanapun, kita masih tetap boleh memperkasakan Islam dengan iman dan taqwa. Menarik hati-hati para cendekiawan, ilmuan, saintis dan pakar-pakar teknologi bukan Islam untuk menghayati ajaran Islam agar mereka boleh bersama berada dalam barisan umat Islam. Dengan itu kelebihan mereka dapatlah digunakan untuk Islam dan umat Islam kelak. Agama Islam bukan untuk bangsa Arab dan Melayu saja. Agama Islam adalah untuk semua bangsa di dunia kerana asal kejadian manusia adalah satu, kemudian Islam datang untuk menyatukan semula manusia.

Hari ini, kita takkan mampu untuk menyaingi teknologi terkini barat. Walaupun kita tak dapat mengambil secara langsung dari mereka dalam masa terdekat tapi untuk jangka masa panjang kita masih mampu untuk menarik hati-hati pereka dan pencipta teknologi mereka untuk bersama Islam dan mencipta lagi teknologi terbaru untuk umat dan negara Islam. Kemenangan mutlak bukanlah hanya dengan menawan wilayah mereka semata-mata dan menjadikan mereka tawanan kita. Kemenangan sebenar kita ialah kemenangan menawan hati-hati bukan Islam untuk tertarik dengan ajaran-ajaran Islam dan jaminan-jaminan Islam untuk dunia dan akhirat.

Sungguh malang sekali bagi kita, bilamana kini ramai antara rakyat dan umat Islam sendiri yang rosak akhlak, sesat, murtad, hidup penuh dosa, menipu, berbohong, bermusuhan sesama sendiri. Musuh-musuh Islam berkonspirasi halus menghancurkan Islam dari dalam. Melalui kepimpinan orang Islam sendiri. Mereka yang berkuasa sekarang menjadi ejen kepada kehancuran Islam sedikit demi sedikit dengan merendahkan martabat umat Islam dan membiarkan kemungkaran terus berleluasa menyesatkan dan menghancurkan umat Islam.

Mereka tiada kesungguhan untuk menegakkan semula seruan Islam, sebaliknya mereka hanya terus membuat pembangunan demi pembangunan dan kemajuan demi kemajuan dengan membelakangkan ajaran Islam sebenar dan tuntutan Islam yang paling utama. Mereka membolot segala keuntungan berlipat kali ganda diperolehi melaluinya, sedangkan rakyat dan umat Islam terus menanggung kesengsaraan, kesusahan, kemelaratan dan diperlakukan seperti hamba dan kuli yg tiada maruah dan hak membela nasib diri menyuarakan pandangan.

Semoga koleksi video youtube "Adakah Kau Lupa" dalam pelbagai versi ini dapat memberi kesedaran kepada kita semua.

Tiada ulasan: