Custom Search

Reviews Directory

Sabtu, 22 Mac 2008

Label Kategori Disusun semula

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Bagi memastikan sesuatu isu atau perkara berkaitan nampak teratur dan sistematik, maka label untuk kategori artikel telan disusun atur mengikut tajuk yang sesuai. Sebelum ini kelihatan berterabur dan tidak sesuai sehingga mewujudkan kekeliruan pada saya sendiri ketika mengkategorikan tajuk-tajuk artikel.

Daripada rekod pengunjung yang saya dapati, kebanyakannya adalah dari google search untuk mencari maklumt-maklumat yang dikehendaki. Daripada keyword yang ditaip pengunjung kebanyakannya merupakan maklumat am dan boleh difikirkan berdasarkan isu-isu semasa. Ini memerlukan kepekaan dan keprihatinan yang tinggi untuk memikirkannya secara lebih analitikal atau menganalisis sendiri secara rasional dan pertimbangan akal kemudiannya perlu mencari fakta dan data bagi menyokong hujah-hujah yang hendak disampaikan.

Berdasarkan pengalaman dan apa yang saya ketahui, kemahiran menganalisis dan membuat esei ringkas yang padat sebelum ini ketika masih dibangku sekolah amat membantu saya untuk menyampaikan sesuatu secara lebih berkesan. Menulis esei sangat mengutamakan fakta dan data, justeru pengalaman ketika belajar dulu semasa mencari maklumat dan fakta masih lagi saya ingat lagi akan isu-isu, isi-isi maklumat berkaitan dan cara-cara menyampaikan hujah yang lebih berkesan. Amat rugi sekiranya saya tidak meneruskan kemahiran penulisan ini dan menyampaikan ilmu pengetahuan yang saya temui semasa proses pencarian maklumat tersebut.

Saya merupakan seorang yang suka membaca dan mencari maklumat apa saja dan suka membezakan sesuatu sumber maklumat dengan sumber maklumat yang lain kerana dari situ saya boleh ketahui lebih banyak dan membuat perbandingan. Pengetahuan ini tak berhenti disitu saja, saya perlu menilai berdasarkan apa yang nampak di depan mata, apa yang didengar sekarang dan apa yang diperkatakan oleh seseorang tokoh atau ilmuan, sama ada tempatan maupun dari luar negara. Ini sangat membantu saya untuk berfikir dan menemui idea baru yang boleh diperkembangkan.

Bagi mewujudkan satu perkongsian maklumat, pandangan, pendapat dan idea yang lebih aktif dan mempunyai komunikasi dua hala. Saya sedang dalam proses untuk menghasilkan satu RUANG FORUM KHAS. Melalui ruang ini diharap kelak pengunjung yang hendak bertanyakan sesuatu maklumat lebih lanjut boleh kemukakan dalam forum berkenaan dan mana-mana pelawat yang berkunjung mempunyai maklumat dan pendapat bolehlah membantu rakan-rakan yang lain yang mempunyai kemusykilan.

Sekian dan salam hormat.

Tiada ulasan: